Medlemserbjudande: Gå 2 till priset av 1 på Wanås Konst

Publicerad: 29 augusti, 2017 av Mathias Jansson

Genom ett samarbete med Wanås Konst kan Sveriges Konstföreningar erbjuda sina medlemmar rabatt på entrén till skulpturparken och utställningarna. Gå 2 personer men betala bara för 1. I år håller parken öppen ända fram till den 22 december och med en ny restaurang på området finns förutsättningarna till en heldag med spännande konstupplevelser och god mat.

Erbjudandet är giltigt under 2017. För att utnyttja erbjudandet logga in på vår medlemssidor för mer information.

Om Wanås konst

Wanås Konst är en av världens ledande skulpturparker och ett centrum för konst och lärande. Wanås Konst presenteras och förmedlas internationell samtidskonst med inriktning på skulptur och installation med nyskapande och tillgänglighet för alla som ledord. Varje år bjuds internationella konstnärer in för att skapa ny konst i och för parken. Det finns idag ett 70-tal platsspecifika verk i landskapet som skapats särskilt för Wanås Konst av konstnärer som Ann Hamilton, Jenny Holzer, Yoko Ono, Jacob Dahlgren och Ann-Sofi Sidén. Det förmedlande, pedagogiska och tillgänglighetsskapande arbetet är starkt och växande.

Programmet 2017 – 30-årsjubileum som varar till jul!

SculptureMotion är årets stora utställning som varar fram till 5 november. SculptureMotion fokuserar på skulptur i rörelse, handling och interaktion. Den banbrytande amerikanske koreografen William Forsythe (USA/DE) fungerar som utgångspunkt, medverkar gör även Carolina Falkholt (SE), Henrik Plenge Jakobsen (DK), Sonia Khurana (IN) Mammalian Diving Reflex (CA) och Éva Mag (SE). T o m 5 nov.

Återblick 1987 – konsten på Wanås 30 år är en jubileumsutställning som djupdyker bland foton, filmer och arkivmaterial och vrider tillbaka tiden till den första utställningen och återskapar ett monumentalt verk i parken av Eric Lennarth från 1987. T o m 24 sep.

Jennifer Forsberg – Jordränta. Jennifer Forsberg är verksam på Österlen i Skåne. I projektet Jordränta visar Forsbergs ställs lerminiatyrer mot svällande, organiska och växande former och talar om taktilitet och närvaro genom materialet och hantverket. T o m 22 dec.

Björn Säfsten – Samtal och rörelse för dig som är pensionär

Björn Säfstens workshop riktar sig till pensionärer och utforskar arbetssätt och rörelser. Inga förkunskaper krävs

Lördag 14 oktober, kl. 10–16

Mer info: