Sveriges Konstföreningar söker en arabisktalande koordinator, 4 månader, 50 %

Publicerad: 29 maj, 2017 av Mathias Jansson

Sveriges Konstföreningar (SvK) bildades 1973 som en partipolitisk obunden ideell organisation med ändamålet att tillvarata landets konstföreningars intressen. SvK arbetar för att konstföreningarna ska vara en viktig del av det svenska kulturlivet. Det görs genom fortbildning av konstföreningsledare, produktion av utställningar, projekt och utbildningsmaterial, stödverksamhet och genom att verka kulturpolitiskt på riksnivå för att konstföreningarna ska få bättre förutsättningar för sin verksamhet. Konstbildning är en av förbundets främsta uppgifter. SvK har idag ca 700 medlemsföreningar. På förbundets kansli i Limhamn arbetar sex anställda.

SvK söker nu en arabisktalande koordinator. Du kommer att främst att arbeta i team tillsammans med projektledaren. I arbetsuppgifterna ingår att kommunicera med nyanlända konstnärer och konstföreningsledare samt ett visst administrativt arbete. Vi värdesätter ett snabbt, noggrant, kommunikativt och lyhört arbetssätt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. God organisations- och samarbetsförmåga erfordras. Vi förväntar oss att du är kommunikativ, kan arbeta självständigt och är intresserad av samtidskonst. Därutöver är det önskvärt med föreningskunskaper eller att ha arbetat i en ideell förening. Kontakter med såväl samarbetspartners som konstföreningsrepresentanter sker dagligen.

Det är en tidsbegränsad projektanställning, 50 %, med start 15 augusti 2017.

Ytterligare information om anställningen lämnas av förbundschef Greta Burman eller konstbildare/verksamhetsutvecklare Caroline Lund. Telefonnummer: 040-36 26 60 E-postadress: greta@sverigeskonstforeningar.nu, caroline@sverigeskonstforeningar.nu

Välkommen med din intresseanmälan senast 15 juli. Urval sker löpande.

Ansökan görs genom att kontakta Caroline Lund via caroline@sverigeskonstforeningar.nu Där lämnas intresseanmälan/ansökan, CV och ev. övriga handlingar du önskar åberopa.

Se fler nyheter »