Lättläst

Om Riksförbundet Sveriges Konstföreningar i korthet.

Riksförbundet Sveriges Konstföreningar är ett riksförbund för konstföreningar.

Vi bildades 1973.

Vi är en ideell organisation som är politiskt obunden.

Ungefär 610 konstföreningar är medlemmar i Riksförbundet Sveriges Konstföreningar.

Det finns konstföreningar både i kommuner och på arbetsplatser.

Vi hjälper konstföreningar med råd och stöd.

Vi arbetar för att konstföreningar ska få det bättre.

Vi försöker påverka politiker så de ska satsa mer på konst och konstföreningar.

Vi gör kurser och material där du kan lära dig mer om konst och hur man arbetar i en konstförening.

Vi gör utställningar som våra medlemmar kan låna.

Alla ideella konstföreningar kan ansöka om att bli medlemmar.

Om du vill kontakta oss.

kan du ringa 040-362660

eller skicka e-post till: info@sverigeskonstforeningar.nu