Entré, Björkborns Herrgård
………………………………….

PÅ TAPETEN HOS OSS

› Höstprogrammet 2019
› Info augusti 2019. Hemsidan under uppdatering och med ny struktur. Du hittar det du söker genom att klicka på menyvalen.

Program för Hösten 2019

›› 7 september kl 10.00 – 16.00 – Den digitala konsten. Konstutbildning i Katrineholm På Kulturhuset Ängeln, med webbredaktör Mathias Jansson. Från papper till padda, marknadsföring, sociala medier, hemsidor, digital konst, AI och VR.
Avresa med buss från Svampen i Örebro kl 08.30. Åter ca 18.00. Utbildningsdagen inkl lunch, kaffe bekostas av distriktet. Anmälan med namn, tel och förening till Lena Ryö, lenaryo@gmail.com senast 20 augusti. Meddela allergi eller specialkost.
Hur var det? Referat konstutbildningsdag Katrineholm

›› 29 september kl 13.00 – Tatuering som konst
På La Santa Maria Tattoos & Art. Konstnär och tatuerare Emma Bjelke tatuerar Pär Bäckman och berättar hur hon jobbar, om kundens idé till skiss, om verktyg och kopplingen mellan konst och tatuering. Samling i lokalen som ligger på Rudbecksgatan 38 och i hörnet av Trädgårdsgatan, Örebro. Huset heter Studentcity. Utbildningen bekostas av distriktet. Anmälan med namn, tel och förening till Lena Ryö, lenaryo@gmail.com senast 23 september. Skriv Tatuering i ämnesraden. Hur var det? Tatuering i bild.

›› 16 oktober kl 17.00 – Inramningens betydelse för konstverket
En bild kan antingen förfulas eller förskönas av ramningen. Den kan också förstöras om inte materialen är korrekta. Om detta får vi lära av Birgitta Restad, proffset på ramning, på Teijlers Glas. Start kl 17 på Södra Strandgatan 1, Örebro. Utbildningen vänder sig till föreningarnas styrelsemedlemmar och bekostas av distriktet. Anmälan med namn, tel och förening till Pär Bäckman, per.backman57@icloud.com senast 13 oktober.

›› 23 november kl 08.30 – ca 17.00 – Årets Hemliga resa i Advent
Som vanligt håller vi programmets innehåll hemligt och hoppas att det blir en positiv överraskning. Avresa från Svampen kl 08.30, åter ca kl 17. Kostnad 300 kr för bussresa, glögg, julmacka och visningar. På ditresan kommer vi att lära om Sveriges Konstföreningar och om studieförbundet Sensus som vi samarbetar med. På hemresan pratar vi konst och vad vi lärt under dagen. Varm klädsel är ett måste! Anmälan med namn, tel och förening till Lena Ryö, lenaryo@gmail.com senast 18 november.
Skriv Adventsresa i ämnesraden.

Varmt välkomna till höstens konst- och konstbildningsupplevelser!