Kontaktperson i styrelsen för anslutna föreningar

Under fliken Press kan ni se vem i Skånedistriktets styrelse som är er förenings kontaktperson. Där finns även exempel på vad vi kan hjälpa er med.

Konstresor – BK Travel Solutions och ReseExperten

Vi inom Skånedistriktets styrelse har mycket goda erfarenheter av BK Travel Solutions och ReseExperten för att skräddarsy konst- och kulturresor.

BK Travel Solutions har även bokningsbara resor på följande länk.

Skånes distriktsstämma 2019

Tack till alla som deltog i distriktsstämman. På följande länk finns det bildspel som visades inför stämman.

Bildspel från distriktsstämman 2019

Dokument till distriktsstämman att ladda ner:

Missa inte att anmäla dig till vårt nyhetsbrev

Scrolla ner för att anmäla dig till vårt nyhetsbrev. På så sätt missar du inga inbjudningar till medlemsträffar med seminarier, föreläsningar och konstupplevelser. Sprid länken i din konstförening. Styrelseledamöter såväl som medlemmar är välkomna att ta del av distriktets utbud och medlemsträffarna är öppna för alla medlemmar.

Samarbeta med Sensus – låt dem söka anslag till era projekt och ta del av deras material för att anordna cirklar i konsthistoria, föreningskunskap och mycket annat.

Sveriges konstföreningar samarbetar med studieförbundet Sensus. Genom Sensus kan era anslutna konstföreningar få stöd och en samtalspartner. Ni kan till exempel låta dem söka projektpengar åt er. Motprestationen är att projektet drivs i samverkan med dem. Sensus har även material till kurser om konstvetenskap, föreningskunskap och en hel del annat. Anna Ferrington är Skånedistriktets kontaktperson vid Sensus. Hon håller till i Kristianstad där hon  även har ett nära samarbete med Regionmuseet.

På följande länk  finns en demofilm om en kurs i konsthistoria som Sensus har tagit fram.

Läs mer om Sveriges konstföreningars samarbete med Sensus här.

Anna Ferrington når ni på: anna.ferrington@sensus.se

Styrelsens strategimodell för verksamhetsåret 2017/18

Strategimodell Skåne 2017-18

Låna konstfilmer från Sveriges konstföreningar

Ett tips från Helsingborgs konstförening är att låna konstfilmer till era föreningar. Det är enkelt, gratis och bra som konstfortbildning. Klicka här för mer information.

En lista på föredragshållare att anlita:

OBS! Hjälp oss att fylla på listan. Som ni kan se har den några år på nacken!

Tips föredragshållare OBS! från 2012

SK Skånes gemenskapssida på FacebookNyhetsbrev

Registrera dig på Facebook - du behöver inte bjuda in vänner utan kan behålla din integritet genom att anpassa din Facebook-profil. Du måste vara registrerad för att få göra inlägg. Annonsera din förenings aktiviteter på gemenskapssidan. Få tips om vad andra föreningar gör. Ge feedback genom att kommentera distriktets inlägg. Gilla oss på Facebook. Kontakta oss.

Anmäl dig till nyhetsbrevet!

Fick du ingen inbjudan med e-post? Anmäl dig till Skånedistriktets nyhetsbrev så får du i fortsättningen inbjudan till medlemsträffar med seminarier, föreläsningar och konstupplevelser. Sprid länken i din konstförening. Styrelseledamöter såväl som medlemmar är välkomna att ta del av distriktets utbud och medlemsträffarna är öppna för alla medlemmar.. .

Kontakta oss

Skicka ett mail till skane@sverigeskonstforeningar.nu eller kommunicera med oss på Facebook. .