Månadens bild: Jöns Mellgren i animationsstudion. Animation är ett uttrycksmedel i skärningspunkten mellan bild, rörelse, berättande och flera digitala verktyg. En konstform under stark utveckling.
Jöns Mellgren är konstnär, animatör, författare m m, verksam även som lärare på Animationsakademien och Stockholms Dramatiska Högskola. Se mer

Välkommen till Sveriges Konstföreningar- Stockholms län.

Distriktet omfattar 159 konstföreningar. Det stora flertalet är arbetsplatskonstföreningar. Distriktets uppgift är  att tillvarata konstföreningarnas intressen och anordna olika aktiviteter som bidrar till föreningarnas konstbildande verksamhet, att utveckla samarbete mellan föreningarna och erbjuda utbildning för de förtroendevalda i form av föreningskunskap, medlemsträffar, seminarier och kurser. Distriktet är också länken mellan medlemmar, konstföreningar och riksförbundet Sveriges Konstföreningar

Save the date: Årsstämma den 14 mars 2019!

•Viktig information om bidrag från arbetsgivare till konstföreningar

•Vi rekommenderar: Djuptryck, plantryck, träsnitt, linolium, etsning, litografi, cyanotopi…???
GRAFISKA TEKNIKER HÅLLER PÅ ATT GÅ UR TIDEN.

Ta en djupdykning i denna helt fantastiska konstart och boka in er
konstförening till guidad visning. En helt underbar konstresa väntar er.

•Kurs i Konsten att hänga konst – kan anordnas särskilt för din förening.

hör av dig till Margaretha Westman

Styrelse 2018:

brevlada

Brev till styrelsen: stockholmslan@sverigeskonstforeningar.nu
Skriv till oss. Kom gärna med synpunkter och idéer till kommande aktiviteter och annat. Tipsa om sådant som du tycker är intressant.

OBS!  Vi skickar ut brev till alla distriktets konstföreningar med jämna mellanrum. Vi kan ta emot blad som du/din förening vill nå ut med, och bifoga dem i ett utskick. Kostnad 3000 SEK. Digitalt medutskick 1000 SEK.

.